pátek 23. října 2015

Infant Care Center Most

Hello my dear readers ♥
Today I was in the Infant Care Center in Most. It was excursion so I was there with my classmates.
There live 126 children without their families and some children are mentally-disabled. It's very VERY sad... A lot of children will be alone, in the future because very small part of these children will have loving home... I found one little boy who was so cute with blue eyes and dark hair, like me. He had a dark blue sweater *___* His small hand was holding my, It was so lovely feeling. I had not stay here more time because I was sad. I had to cry.
Every child is in room with 5 children max so there are 6 children in one room who have their own nurse called aunt. This "aunt" is with children all their time in the centre before they will come to another centre for older children or will come to their new families.

If you want to send some shoes or clothes for these children, here is a web site ^__^
Thank you!

Hezký den přeji ♥
Dnes jsem se svou třídou navštívila kojenecký ústav v Moste pro děti od 0 do 3 let. Byli jsme tu v rámci odborné praxe, abychom viděli, jakou práci mají sestry v tomto zařízení.
Zařízení pojme 126 dětí (snad si to pamatuju dobře) a kapacita je bohužel stále plná... Tento ústav je jediný v ústeckém kraji, ale ne v ČR, jsou tu děti jen do 3 let a stejně je PLNO! je to smutné, kolik je v ČR odložených dětí. 
Uvnitř budovy je to všude hezky barevné a má to atmosféru spíš jako ve školce. Děti tu mají své "bytečky" s kapacitou maximálně 6 dětí. Každý byteček má umývárnu s wc, pokojíček s maličkými postýlkami a hernu, kde si děti hrají se sestřičkou - tetou. Každá šestice dětí má svou tetu. Mají jich tedy víc, aby se střídaly na noční a denní směny, ale pořád se o ně starají ty samé, které s nimi jsou do doby, než budou přeloženy jinam nebo, v nejlepším případě, půjdou do nových milujících rodin.
Byla jsem překvapená, jak vychované všechny ty dětičky jsou.
V každém tom jejich pokojíčku visí na stěně rámečky s fotografií dítěte, které tam bydlí. Působí to velice mile a familiárně. Krom hraní si v herně chodí s "tetami" na procházky a učí se správnému chování, samozřejmě.
Mezi tou spoustou dětiček jsem našla jedno, které mělo modrá očka a tmavé vlásky, jako já. Všimla jsem si ho hlavně proto, že všichni mí spolužáci chodili hlavně za těmi aktivními dětmi a tenhle chlapeček seděl sám opodál, tak jsem šla k němu a hrála si s ním. Nemohla jsem tam bohužel zůstat dlouho, protože mi vyhrkli slzy a musela jsem jít rychle na chodbu. Vtipné je, že jsem nefňukala jediná. Bylo mi všech těch dítek tak líto... Takové milé děti, šťastné, usměvavé, plné života, ale bez rodiny. Sice jsou zdejší sestřičky milé, ale skutečnou milující rodinu to zkrátka nenahradí,
Poprvé v životě jsem si tu pochovala miminko. Byl to překrásný pocit! Uvažovala jsem v tu chvíli o tom, jak si ho odnesu domů a dala bych mu tolik lásky, jakou děti mají mít. Bohužel studuji a nemám dostatečné zázemí na to, abych mohla vychovávat děťátko, takže ještě musím počkat XD ALE co jsem si rozmyslela je, že jít cestou dětské sestry byl dobrý nápad. Nejdřív jsem chtěla pracovat na kojeneckém oddělení, ale práce v kojeneckém ústavu by pro mě byla lepší. Je to jako učitelka ve školce, až na to, že s nimi tráví mnohem více času a lépe je zná. Chtěla jsem být učitelka ve školce a tohle je k tomu nejbližší. 
Dostali jsme se i na oddělení pro mentálně postižené děti. Většinou za jejich postižení mohla zdrogovaná matka, hnus! Tohle je prostě hrůza... Dítě slepé/ochrnuté a některé mají jisté, že do 4 let zemřou právě kvůli jejich postižení...

Dětem jsme donesli plyšáky a sladkosti. Každé dítě, které dostane plyšáka, si ho pak odnáší s sebou do své nové rodiny. To se mi na tom moc líbí, takže jsem plyšáčka dala děťátku, které vypadalo nejopuštěněji a nejstydlivěji, aby mělo také nějakého plyšáčka na spaní ♥

Pokud byste chtěli dětem také poslat plyšáka, přikládám odkaz na stránky kojeneckého ústavu. Lepší jsou ale botičky, bačkůrky a oblečení, protože děti rostou a vyrostou tedy i z botiček. Myslím, že takhle před Vánoci by to bylo moc milé, udělat dětem radost! *__*
Všem Vám děkuji za případnou pomoc!
http://www.kumost.cz/news/chteli-byste-darovat-nasim-detem-obleceni-nebo-hracky-nevite-kam-kdy-jak-/
V ČR je plno podobných institutů, tak můžete samozřejmě něco poslat i jinam. Informace budou na webových stránkách daného institutu. Píšu o mosteckém ústavu, protože jsem ho osobně navštívila a je to příkladné místo pro odložené děti *__* plné péče a  lásky.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! ♥ / Thank you for your comment!♥