neděle 4. srpna 2013

14) Yuki's diary - Pár stručných novinek z prázdnin

Nestyďte se a komentujte ^__^ odpovím hned, jakmile budu moct!

Na zámku se schyluje k nočním prohlídkám a tak je zkoušení v plném proudu. Bohužel pro mě se rozkřiklo, že umím šít a tak mám na starosti opravu historických kostýmů. Moc mě to baví, ale mám pak méně času a je to celkem vyčerpávající. Musím si ale jedno přiznat - je to pro mě opravdu obrovská čest. Jakožto lolita vlastně dávám do pořádku věci podobné mým, takže vše zašívám, přišívám a čistím s péčí.







Práce průvodce je také velmi vyčerpávající. Když máte skupinku turistů, kde vás nikdo neposlouchá a zaplatili si prohlídku jen proto, aby se schovali do chládku na zámku nebo aby zabili čas, je to náročnější ještě víc. Nevíte totiž ke komu mluvit a nikdo nespolupracuje. Mě se tohle naštěstí nestalo. Sice párkrát někteří na začátku prohlídky znuděně vypadali, ale postupně, jak jsem je aktivně zapojovala, je myslím mé vyprávění o Thunech začalo bavit. Každou prohlídku dělám s tím, že jsou turisté aktivně zapojeni, aby se nenudili a taky si z té historie nebo spíše osudu těch lidí zapamatovali. Zatím se každou prohlídku hodně lidí zapojovalo, takže jsem ráda.
Jednou mi tam přišel jeden starší pán a snad kvůli každé hlouposti do mě pořád ryl. Pokoušel se mě třeba
přesvědčit, že daný obraz je padělek, protože je na plátně škrábnutí a že je starší než já, takže to musí vědět lépe. Těmito typy turistů se nesmím nechat rozhodit a stále se usmívat i při tom dohadování s ním, aby mi návštěvníky nekrmil nesmysly. I přes takovéto zjevy mě práce průvodce nesmírně baví.
Své nové květované šaty jsem hned ozkoušela mezi lidi - do práce. Všichni mi je moc chválili. Velmi mě to potěšilo. Když jsem měla po devíti hodinách delší pauzu, šla jsem se projít do Jižních zahrad. Jsou udělány na způsob anglického parku, takže jsou opravdu nádherné. Poté přišla má kamarádka Adél a šli jsme pomáhat trhat lístky na letní kino, které je až do 8. srpna na hlavním nádvoří. Promítali film Velký Gatsby. Upřímně mě velmi zklamal - hlavně hudba, která se absolutně nehodila. Ve 20. století nemá elektro, dubstep a podobně co dělat...
Jeden můj nadřízený, co má na starosti noční prohlídku a pověřil mě opravou kostýmů, mě zítra vezme do České Kamenice. Jede tam do jednoho velkého obchodu s látkami a zeptal se, zda nechci také jet, že bych to určitě ocenila. To se ví, že ano a nabídku jsem neodmítla. Určitě neodjedu s prázdnou!
Pro dnešek jsem toho napsala až až :D těšte se na článek o mých zážitcích z České Kamenice!

2 komentáře:

  1. - Huh, to na zámky všichni lezou jen proto, aby se zchladili? Oo"

    - To s tím dubstepem atd. mi připomnělo MA, který jakožto životopisný film rozhodně zařadit nemůžu, ale i tak - moderní rocková/popová hudba v 18. století? Ještě ve spojení s rokokem? Meh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No češi tam z velké části chodí tak zvaně "zabíjet čas" a podobně. Cizinci jsou nejlepší, protože tam skutečně chodí kvůli zájmu o historii a něco nového se dovědět.

      Vymazat

Děkuji za komentář! ♥ / Thank you for your comment!♥